onsdag 15 februari 2012

Provdockor och skidåkning

Dagen har jag spenderat i skidspåret, då det var friluftsdag för alla på skolan. Första gången jag verkligen åker längdskidor, så jag har testat att trilla på alla möjliga sätt. Kan berätta att det finns en uppsjö av dem, helt beroende på var man befinner sig. Skulle nog säga att den knepigaste är när man saxar sig upp för en backe. I bemärkelsen att ta sig upp igen. Mest smärtsam var nog i plant tillstånd, då jag slog svanskotan i skidan.


Annars så kan jag berätta att jag har länge varit på jakt efter en provdocka av det slag som har en fast storlek. Tyvärr är de allt som oftast dyra så det har inte blivit något av det. Men nu hade de dockor på Åhlens, så då passade jag på att köpa en. Blev så nöjd att det inte bekom mig det minsta att jag var tvungen att bära/släpa/baxa hem lådan den kom i. Det är en bit att gå hem till mig. Dessutom, som i andra småstäder, kör de flesta bil. Speciellt om de ska frakta en enorm låda. Så folk tittade lite märkligt.
Men, provdockor på Åhlens i alla fall. Om någon är på jakt efter sådana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar