onsdag 21 mars 2012

Basilikaplantor och garnet

I fönstret har mina basilikaplantor nu börjat komma upp. Jag följer spänt deras framfart. Ytterligare några till skott har kommit fram under dagen, som trots vad som antyds på fotot, har varit fylld av solsken. Första varma vårdagen. Inte bara i solen utan varma vindar, så jackan fick stanna hemma. Dörrarna och fönsterna har stått på vid gavel hela dagen när vi sytt.

Hittade även en hemsida där de säljer supertjockt garn. Som verkar vara av det slaget som jag har letat efter. Stickor 20 är i alla fall vad man ska använda. Big Mama heter det, från Muchis. De rekommenderar det till inredning så jag antar att det är ganska styvt. Men det kostar rejält att köpa en härva. De är stora, så priset per hg är inte så fruktansvärt dyrt, men det känns maffigt. Så nu måste jag bestämma mig för vad jag vill göra det, innan det känns okej att lägga pengar på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar