söndag 1 april 2012

Virkning och broderi

Har jobbar mest hela helgen. Mönsterna är i princip klara så läget känns under kontroll. Förutom att jag idag fick panik över att jag inte vet var mina gymnasiebetyg finns, så måste kontakta min gamla skola och få nya.

Sen har jag sysselsatt mig med lite annat som ska bli klart. Som mitt konsttryck + broderi som jag ska ha med i en ansökan som tidigare arbete. Så den håller jag på att få klart. Broderar nu små beväpnade kvinnor i femtiotalsklänningar. Tanken är att den ska illustrera sloganen Krossa patriarkatet, men jag undrar om det går fram. Patriarkatet ska i alla fall symboliserad av den upplysta mustaschen på piedestalen.


Detta ska då bli mitt 'tidigare arbeten'
Ska skicka om mitt processarbete på tema fittor i en ansökan, så kompletterar med lite virkat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar