måndag 3 september 2012

Tapetserarverkstad

Som jag inte nämnt så praktiserar jag på en tapetserarverkstad. Ständigt fyllt med överraskningar. Folk tappar så mycket saker som halkar ner i sidorna på soffor och fåtöljer. Som idag, när jag höll på att klä av en fåtölj och hittade en mobiltelefon. Det gör mig så nyfiken på historien bakom. Själva mobilen såg ut att vara av nyare modell och nästan oanvänd. Vem var det som tappade den och varför blev den aldrig upphittad? Saknade ingen den eller var i fåtöljen ett för random ställe att leta? Bredvid telefonen fanns (förutom ett armbandsur, pennor och en legobit) även en inköpslista skriven på ett papper från Regeringskansliet, närmare bestämt Finansdepartementet. Av döma av vad som stod på listan gissar jag på en barnfamilj (fiskpinnar, makaroner, ketchup, mjölk) som är medelklass (flingsalt, solrosfrön). Tillhör mobilen dem? Eller en gäst? Någon som jobbar på Finansdepartementet månntro?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar