torsdag 7 februari 2013

3 månader och 1 dag

Idag är det tre månader och en dag sedan jag flyttade till London. Ett kvarts år. Vet inte om jag tycker att det känns längre eller kortare. På många sätt känns det längre för det har varit väldigt intensivt och mycket som har hänt. Samtidigt så är jag fortfarande på stadiet av att jag borde skaffa ett vardagsliv och få en stabil ekonomi. Passar på att funderar lite på vad jag egentligen vill göra. Vad vill jag med London egentligen och hur länge vill jag vara här. Har ju numera checkat av punkterna Bo utomlands samt Bo i en storstad från min Att-göra-lista. Känns dock inte som att jag är klar med London för det. Även om Skåne och Sverige lockar med andra planer.

Mer närliggande är frågan hur jag ska göra med mitt jobb och när jag ska säga upp mig från jobbet. Vi planerar att säga upp vårt boende, jag och min roomie. Hitta något billigare. Vet dock inte om jag har lust att hamna tillbaka på ruta ett igen. Samtidigt utan varken jobb eller boende. Så har ett inre bråk mellan mitt rationella och mitt emotionella jag.

Som vanligt så lyckas skylten med Service Information på tunnelbanestationen med Thought of the day pricka rätt på mina dagsfunderingar med The greatest gifts you can give your children are the roots of responsibility and the wings of freedom. Allt som saknas är ett soundtrack för att det ska kännas som att jag är med i en film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar