lördag 27 april 2013

Knit fast, die warm

Gjorde kortvisit i Norwich för att hälsa på en vän nu i veckan. Utnyttjade tiden på bussen dit med att sticka och lyssna på podcast. Tänkte passa på att tipsa om den andra (!) svenska stickpodcasten som startade nyligen - Stick with us. Väldigt mysig, och det känns lite som att jag är tillbaka på folkis när jag lyssnar på dem. Efter ha arbetat mig igenom deras podarkiv så övergick jag till Stickpoddens senaste avsnitt.
 

Älskar allt nytt jag lär mig när jag lyssnar på poddar om stickning. Jag är mest självlärd och följer sällan mönster - så det är mycket tips, smarta knep och grejer jag inte känner till. Nu när jag var i Norwich så var jag inne i en gullig garnaffär, där jag efter att ha klappat lite på garner köpte stickmarkörer. Något som jag varken visste existerade eller att det fanns ett behov av innan jag började lyssna på stickpoddar. Såhär efter att ha testat så känns det som en oumbärlig pryl. Underlättar mitt liv. Eller åtminstone mitt stickande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar