fredag 7 juni 2013

Skuggsticka mig hit och skuggsticka mig dit

Roar mig med att lära mig nya sticktekniker och har gett mig i kast med detta med skuggstickning. Det hela går ut på att sticka ett motiv, som dock enbart syns snett från sidan. För att få fram själva motivet så stickar man omväxlande räta och aviga maskor. Jag har inte greppat tekniken helt och hållet än, men tänker att bästa sättet att lära sig är att göra. Beskrivning på hur man går till väga och inspiration hittade jag på Woolly Thoughts som har skrivit en hel del om illusion knitting, vilket är same same.



2 kommentarer:

  1. Det är ju helt awesome! Vem kom på detta? Jag älskar det. :-) /Sanna

    SvaraRadera
  2. Bravissimo! Detta har jag aldrig provat. Så himla underligt och bra naturligtvis. Undrar hur idén föddes, var den fann sitt allra första användningsområde.

    SvaraRadera