lördag 19 oktober 2013

Ett par alldeles förstora sockar

Under ett infall att jag borde göra mig av med restgarner så påbörjade jag ett par raggsockar för att göra mig av med två nystan rosa garn. Utan att fästa någon som helst uppmärksamhet på stickstorleken så greppade jag närmaste strumpstickor och satte jag igång med mitt standardmönster för raggsockar. När jag hunnit sticka en bit på på skaftet insåg jag att det var ett par väldigt tjocka stickor så allt blev gigantiskt och tänkte att det helt enkelt får bli en stor storlek. Min mormor ska få en stickad julklapp så tänkte att det blir bra med stickar som tema till henne och morfar. Eftersom att det nog skulle bli lite tajt med garn för den storleken så köpte jag grått garn för att blanda upp det. Resultatet blev att jag har nästan ett nystan rosa garn kvar och lite grått. Plus minus noll i garnförrådet alltså.


1 kommentar:

  1. Jag tycker att det nästan alltid blir så när jag ska försöka beta av min stash också. Det är helt hopplöst. Men fina sockor blev det i alla fall!

    SvaraRadera