fredag 29 november 2013

Saker jag är dålig på: Vila

För alla som har funderat på potentiella effekter av detta med att cykla utan hjälm när det är isigt ute så kan jag berätta att hjärnskakning är en av dem. Jag börjar förstå varför dubbdäck på cyklar är standard här.

Eftersom att allt som är ansträngande för hjärnan gör mig trött så har jag ägnat en hel del tid åt att ligga på soffan och titta i taket. (Förutom igår då jag gick till skolan i alla fall, vilket jag fick betala för. Filmredigering är inte att rekommendera när man bör undvika att titta på skärmar.) Men något som jag faktiskt kan göra är att lyssna på poddar. Delvis på temat arkitektur, två tips är:

Staden som ges ut av Sveriges arkitekter där de åker runt till olika städer och pratar om dem. Vad som påverkat stadens framväxt, vilka människor som lever där och vad som pågår.

Fasad som sändes i P1 under sommaren och tar upp olika aspekter i olika avsnitt. Ett handlade om vilka gemensamma rum som byggs och vilka normer det finns kring individuellt och kollektivt boende samt vilka alternativ som existerar. Ett annat avsnitt fokuserade på färgen vit och varför så mycket målas vitt. 

Förutom de arkitekturrelaterade poddarna så har jag nyligen börjat lyssna på:
Karin & Sara som får mig att ligga och skratta för mig själv. På ett helt icke-psykopatsätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar