onsdag 11 februari 2015

Han såg ej till en enda som han kände, för knyttet var ett mycket ensamt troll

Igår hade jag en insikt om att jag måste bli bättre på att vara ensam. Det var efter att jag bättre fattade hur mitt schema såg ut (fortfarande ganska oklart dock) och förstod att jag läser olika kurser med olika människor, och mellan lektionerna så förväntas en jobba själv hemifrån. Förmodligen hur de flesta människors universitetsstudier ser ut, men väldigt ovant för mig. Blir alltså ingen ny klass jag hamnar i och kommer hänga med hela dagarna. Kommer således mer aktivt behöva skaffa vänner, och det tar ju sin tid. Let's face it, jag kommer vara ensam en hel del.
Ensamhet är något jag gärna romantiserar, men helst sanningen att säga så undviker jag den. På sistone har jag varit van vid att ha folk runt mig 24/7, så har det varit jobbigt att vara ensam i ny stad. Men jag har tidigare haft perioder i mitt liv när jag varit bra på det, som när jag bodde i London och sommaren i Karlskrona. Därav var dagens uppdrag var att åter lära mig att uppskatta kvalitetstid med mig själv. Tog med mig kameran och promenerade runt i Gent. Många kanaler och fina hus, om än ganska kallt och ruggigt. Satt på ett fik i tre timmar och pluggade och tittade på folk. Hittade gigantiska torg bakom var och vartannat hörn. Åt falafel. Bra dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar