torsdag 5 februari 2015

Ny stad ny skola aka Sol, regn, hagel, sol, snö, sol.

Har landat rent fysiskt och förhoppningsvis även snart mental i Gent. Kommit över värsta dosen av min lost-in-space-vad-gör-jag-här-egentligen känsla som jag brukar få när jag flyttat. Tycker att jag borde vant mig då detta är femte gången jag packar ihop mitt liv i en resväska och flyttar till en ny stad, men icke. Varit på intro på min nya skola under eftermiddagen. Det hela är väldigt förvirrat, men LUCA heter den, hör dock till KU Leuven som är stort universitet med campus i flera städer i Belgien medan LUCA är konstskolan i Gent. Men vad kan en förvänta sig av ett land som inte kunde bestämma sig för regering på ett halvår. Håller till främst i en gammal klosterbyggnad, så klart annorlunda mot det nybyggda hemma på UMA. Lite gryniga mobilbilder kan jag dessutom dela med mig av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar