söndag 15 mars 2015

Lördagstur till Bryssel

Kan känna att jag borde uppskatta mer att jag här bor så nära till allt  än vad jag gör. Tänker att det beror delvis på att jag inte riktigt hade reflekterat över att jag skulle hit fören jag faktiskt var på plats och därför inte hade några egentliga förväntningar. De allmänna förväntningarna på erasmusstudenter här är att resa och festa mycket. Tänker att det sistnämnda hänger ihop med detta med att många börjar universitetet när de är 18. Eftersom jag inte tänk längre än att jag skulle gå i skolan och sitta på café så ser jag allt annat som en bonus.
Helgens bonus var Bryssel. Tittade på impressionistisk konst och råkade planka in på en utställning om Chagall. I frånvaro av helt gratis museum så är jag ändå helt för Belgiens det-kostar-2€-om-du-är-under-26 (skull nog vara bitter om några år dock). Strosade runt därefter. Insåg glatt överraskad när jag tittade ut genom fönstret på puben där vi åt lunch att den låg bredvid creperiet där vi åt tre gånger på två dagar när jag var i Bryssel för två år sen. Som vanligt tar jag bara orimliga bilder och glömmer bort att fota konst, fikasällskap eller våfflor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar